Miralda
Elogi de les grans dimensions d'un art ben concret
Antoni Miralda (1942), format a Terrassa, París, Londres, Nova York i Massachussets, irromp a París als darrers anys seixanta i participa de la reacció a l’informalisme amb una proposta creativa que, malgrat les seves evidents coincidències amb el Pop Art, en redefineix l’abast i el subverteix amb una càrrega crítica suportada per una ironia del tot càustica i devastadora.
Integrant, amb Benet Rossell, Rabascall i Joan Xifra, dels anomenats ‘catalans de París’, Antoni Miralda és sobretot un generador d’esdeveniments que mitjançant la utilització de recursos procedents de la publicitat, el vídeo, l’etnografia popular o la gastronomia, posa en relació les cultures ancestrals amb el cosmopolitisme contemporani.
L’exposició aplega tot un seguit de documentació, cartells originals i objectes relacionats amb diversos dels processos creatius que Miralda ha desenvolupat al llarg dels anys; des del projecte Honeymoon, basat en un virtual matrimoni entre l’estàtua de la Llibertat de Nova York i el monument a Cristòfol Colom, de Barcelona, fins al més recent Food Culture Museum, on l’artista experimenta amb l’art comestible i la cultura gastronòmica